Wonen in Leek

Krijg meer trek, op natuurlijke wijze: Tips voor het behoud van goede eetgewoonten

Krijg meer trek, op natuurlijke wijze: Tips voor het behoud van goede eetgewoonten

We weten allemaal dat we goed moeten eten en gezonde eetgewoonten moeten aanhouden om onszelf op ons best te voelen. Het is makkelijk om een gewoonte te krijgen om het ontbijt over te slaan, de lunch onderweg te pakken en dan om 21.00 uur te gaan eten omdat je uitgeput bent van de dag. Klinkt dat bekend? Deze gewoontes kunnen leiden tot een slechte gezondheid en gewichtstoename - maar gelukkig zijn er stappen die je nu kunt nemen om dit te voorkomen! Lees hieronder tips over hoe je deze ongezonde routines kunt vermijden en in plaats daarvan goede routines kunt instellen:

Eet elke ochtend iets

-Eet elke ochtend binnen een uur na het wakker worden je ontbijt: zorg ervoor dat het eiwitten bevat zoals eieren of havermout, evenals wat fruit -Plan je lunches van tevoren, zodat je iets klaar hebt staan wanneer die halverwege de dag slaat de honger toe: bewaar wat noodsnacks in je tas om te voorkomen dat je in de verleiding komt om afhaalmaaltijden te bestellen -Eet om de drie uur, en zorg ervoor dat je bij elke maaltijd eiwitten (kip of vis) eet: dit helpt tegen het verlangen naar ongezonde voeding later op de avond - Sla het avondeten niet over! Probeer een lichte maaltijd te makenzoals een salade of sushi, zodat je je niet te vol voelt om te sporten of ontspannen met wat TV

Voldoende slapen

-Zorg voor voldoende slaap: dit bevordert je stofwisseling en je energieniveau, waardoor je beter kunt eten -Sport regelmatig: het houdt trek op afstand en helpt endorfine vrij te maken, wat je humeur verbetert. Zoek uit wat voor u werkt, of dat nu een rondje hardlopen is of gewoon wat sit ups doen . -Beperk uw alcoholgebruik: dit is een van de gemakkelijkste manieren om extra calorieën binnen te krijgen, dus beperk het tot een paar glazen in het weekend.

Drink voldoende water

-Drink de hele dag door voldoende water: hydratatie stimuleert je energieniveau en zorgt ervoor dat je langer een vol gevoel hebt -Houd een eetdagboek bij: door op te schrijven wat je elke dag eet, kun je dingen identificeren die je gezonde eetgewoonten kunnen saboteren, zoals emotioneel eten of 's avonds eetbuien hebben als je geen honger hebt. Houd notities bij in een app als MyFitnessPal, die ook bijhoudt hoeveel calorieën je binnenkrijgt in vergelijking met de calorieën die je verbrandt tijdens het sporten! Dit geeft je enig perspectief op waar veranderingen moeten worden aangebracht.

79025060a42084af9c122d28c8a47112